zaterdag, augustus 12, 2006

Club ego

Hee allemaal,

Het is hier 1.20 uur in de nacht en ik lig chill op bed een beetje met mijn laptop te spelen. Fotos uploaden, tekst voor men blog schrijven en zo nog even scrubs kijken. Ben net uit een restaurant gekomen… jaja we passen ons al aardig aan door 4 maal op een dag te eten, dat wil zeggen, smorgens een ontbijtje dat weinig inhoud, rond 1 uur een goede maaltijd, ergens tussen 5 en 7 een kop koffie met gebak of en empanada en dan (door de week) tussen 10 en 12 het avond eten. In het weekend is dit nog anders, dan eten ze vaak pas na 12 uur, zoals ik laatst al had geschreven.

Hm ik zeg wel dat we ons aan passen, maar eigenlijk hebben we alleen het avondeten op een voor Argentijnen normaal tijdstip gedaan… verder was de dagindeling compleet anders… zijn namelijk om half 2 gaan ontbijten. Hebben om 6 uur een grote sandwich gehad en net dus gegeten…

Hoe dat zo gekomen is? Nou het is goed begonnen in Tandil, tijdens onze eerste dag hebben we smiddags met de tutor van jens en nog een meisje door de stad gewandeld, de bibliotheek van de universiteit en de kerk bekeken. Maar we waren allemaal wat moe en zijn daarom rond half 3 naar huis gegaan om een beetje te relaxen en in de namiddag hebben we wat woningen bekeken.

Nog niet echt wat je zegt… Cool een goed begin… was allemaal lekker chill, Maar dat was `s avonds wel anders. Om 21.30 kwam jens bij ons en na een paar biertjes op de kamer zijn we rodn 22.30 naar een restaunt gegaan waar we heerlijk gegeten hebben… voor degene die het niet weten, Argentinie is HET vleesland wat betekend dat de steaks groter en beter zijn… Natuurlijk vind je hier ook slechte steaks, maar over het algemeen is het echt heerlijk… De Argentijnen houden ook van gezelligheid en dus duurt het eten hier erg lang, en daar hebben wij ons ook maar op aangepast… tegen kwart voor 1 waren we klaar… wat dan weer een beetje laat was voor een donderdagavond, en het personeel stond dan ook te wachten tot we weg gingen… Denk niet dat ze het erg vonden want ze vonden ons Europeanen ook wel interessant.

Vervolgens zijn we naar een bar gegaan waar het lekker rustig was, cocktail en bier gedronken en gewacht tot een aantal van de tutors er was, het tijdstip tussen 12 en 3 word hier gezien als indrinktijd… en tegen half 4 gingen we dus richting een discotheek… niet zo een grote, maar daar is het elke donderdag studentenfeest… En dat was te merken want het was stampvol… om 6 uur werd het dan wat rustiger en kon je enigszins normaal richting de bar komen… tegen 5 uur had ik het helemaal gehad en viel bijna in slaap op mijn barkruk… Jens had mijn camera geleend en ik besloot hem maar vast te gaan zoeken voor het geval we snel weg zouden gaan… En daar blijkt dat de combinatie van camera en Europeaan nogal aantrekkelijk is want hij kreeg van alle kanten aandacht… vanaf dat moment is de tijd erg snel gegaan en opeens was het bijna 7 uur en ging 1 gedeelte van de discotheek dicht. Uiteindelijk zijn we rond half 8 naar buiten gegaan, Daar vroeg jens een meisje hem de weg naar zijn hotel uit te leggen en dat was volgens haar heel makkelijk… als je hier naar links gaat is daar een taxi bedrijf, daar stap je in en zeg je welk hotel je moet hebben… hm… too easy!!

Dit studentenfeest barst overigens van de logica want je betaald 4 peso entree wat ongeveer 1 euro is… maar daarbij krijg je dan wel een consumptie gratis… dat wil zeggen dat wanneer je bier besteld je ¾ liter krijgt… wat dan normaal gesproken weer 5 peso kost… We hebben overigens de hele avond Stella Artois gedronken, een belgisch bier… en daar krijg je hoofdpijn van… Wat ook erg jammer is is dat ze de flessen aan de bar leeg maken in een grote plastic beker, dit drinkt niet echt goed… maar we vinden allemaal Quilmes toch beter, dit is een argentijns biermerk… ook alleen in Grote flessen te krijgen J

Vandaag was dus verder een rustige dag, savonds hebben we lekker geslapen en dus laat uit eten geweest, nu chillen we weer een beetje… geen zin om te gaan stappen omdat we morgen om 11 uur weer woningen gaan bekijken.

Oja we drinken tegenwoordig ook mate, dit is een soort thee… Ze hebben dan een beker met een metalen rietje waar aan het uiteinde een filter zit, ze gooien die beker dan ¾ vol met een soort thee en schenken daar heet (niet gekookt) water bij… Het is een echte groepsaangelegenheid, Overal in Zuid Amerika word het gedronken, en dan gaan ze vaak allemaal bij elkaar zitten, Hier is het zo dat er 1 beker is die dan rond gaat, niet voor 1 slokje, maar je drinkt em dan helemaal leeg en vervolgens word ie weer gevuld en aan de volgende gegeven… zal strax weer fotos uploaden en daar zit ook een foto van mij aan de mate tussen.

Nou goed, weer eens een lang verhaal, maar waarschijnlijk zal ik dit weekend verhuizen en misschien heb ik dan geen internet meer. Moet dan weer gebruik maken van internet-cafes, en daar is het niet echt de gelegenheid om lange verhalen te schrijven. Maar kan ze ook van tevoren schrijven en gewoon in mijn blog kopiëren. Nou ja jullie zullen in ieder geval wel van mij horen.

Maandag begint de introductie week, en de maandag erna de lessen pas, dus in de volgende week zal ik nog wel iets te vertellen hebben en dan meld ik mij wel weer.

Tot later, Groeten.

1 Comments:

At 5:09 p.m., Anonymous Anoniem said...

hoi maurice
Ff een test of het lukt een berichtje te versturen. We zijn ff bij freek en rieneke pap en ik.
En rieneke moet ff weten hoe dat gaat.groetjes van freek en rieneke en ons liefs

 

Een reactie posten

<< Home