dinsdag, augustus 08, 2006

laptop

Nou nou dat was me vanmiddag even weer een avontuur zeg. nadat ik er gistermiddag achter was gekomen dat mijn laptop het weer niet deed ben ik vandaag maar eens opzoek gegaan naar een oplossing. Eerst maar eens gekeken of er een kantoor van hp in buenos aires zit. en ja hoor, het hoofdkantoor van argentinie was dichtbij. Spulletjes gepakt, de weg gevraagd en het kantoor gevonden. Maar bij de portier werd ik al doorgestuurd naar een ander kantoor ergensanders in de stad. Het hp service center. Daar geprobeerd mijn problemen uit te leggen in het spaans. Maar uiteindelijk kwam er uit dat mijn laptop nog garantie had, en dat ze daar alleen producten behandelden waarvan de garantie verlopen was, dus moest ik maar eventjes bellen. En volgens de, overigens uiterst vriendelijke, meneer zouden ze daar wel engels spreken. Maar nee, en omdat het toch nog wat lastig is om alle computertermen in het spaans te begrijpen werd me gevraagd of ik niet eventjes naar de verenigde staten kon bellen. Daar zouden ze wel engels spreken. Maarja daar kunnen ze me allen vertellen wat ik moet doen om zelf het probleem op te lossen. maar ik ben er allang achter dat het gewoon weer mijn beeldscherm is, en dan moet ie opgehaald worden. en dat kunnen ze vanuit de vs vast niet regelen. Dus op de hp site nog maar even verder gezocht naar andere mogelijkheden om contact te zoeken. De online chat met een medewerker maar eens geprobeerd, en ja hoor. hij ging me vragen tijdens het opstartenop een knopje te drukken en dan in het menu naar de 2e optie te gaan. MAAR DAT GAAT NIET ALS JE NIETS ZIET. Ohw sluit hem dan maar even op een externe monitor aan... Tuurlijk altijd op zak... uiteindelijk kwam daar uit dat ik toch nog maar eens met de hulplijn moest bellen... Weer in men beste spaans, waarmee het een wonder was dat ik uberhaupt met iemand gesproken heb de eerste keer. Maar deze keer snapte de meneer niet wat ik nu wilde... dus uiteindelijk maar vriendelijk bedankt en opgehangen... en tjah toen was het ondertussen 17.45 en had k de hele middag verkloot en niets bereikt.MAAR het service kantoor was nog open.dus nog een keer in een taxi gesprongen en me daar af laten zetten. tjah deed alles met taxi vanmiddag omdat het snel moest... maar in ieder geval... daar aangekomen weer naar dezelfde meneer toe... en tjah eignelijk kon hij niet helpen.. dus ik werd al een beetje pissig dat ie maar moest zorgen dat ik geholpen werd omdat het al de 3e keer is.En toen... was daar 1 iemand, die eerder nog niet aan het werk was... die wel een beetje engels sprak. in ieder geval genoeg engels om het een stuk makkelijker te maken.nogmaals mijn verhaal gedaan en ontevredenheid laten blijken en toen werd er overlegd... ik had al gezeg dat ik em gewoon daar kon laten en zij zouden het dan regelen... Maar toen kwam er het idee dat de meneer even met de helpdesk zou bellen en zou zorgen dat ik een engels sprekend persoon aan de lijn kreeg... maarja de helpdesk was maar tot 18.00 open en dat was op dat moment net 5 minuten eerder geweest. Uiteindelijk komt het erop neer dat hij maandag rond gaat bellen en dat ik dan terug gebeld word en dat alles geregeld word... dan zullen ze hem wel op komen halen of iets dergelijks, normaal gesproken heb ik em dan na 6 werkdagen terug... dat is de laatste dag dat ik hier ben. maar er moet dus waarschijnlijk een nieuw scherm op. en die moet.. jaja uit europa komen... watik overigens niet helemaal snap want hier verkopen ze ook gewoon hetzelfde type laptop. Maar het zal mij ook een zorg zijn hoe ze em repareren, als ie maandag of dinsdag maar opgehaald word.het komt er op neer dat ik dus niet meer zo veel mijn blog kan bijwerken... maar jullie horen wel weer van me want verder gaat het nu allemaal wel best.oja gister zijn we wezen stappen, en eindelijk was het een echte gezellige avond. Eerst even in een bar gezeten op het dakterras (jaja het is hier winter). we waren met een groep mensen van een ander talen instituut waar mijn deutsche freunden leren en in de groep zaten 2 nederlanders, uit stadskanaal. Zei loopt heir sinds 4 maanden stage, en studeert ook IBL... en hij was mee als huisman... dus dat was wel grappig... maar toen vroegen ze of ik wel eens in stadskanaal kwam...jahoor om te zwemmen (vroeger ) ohw ken je nelleke en eelco... hm jah van naam en gezicht wel... hihi... hij surfde wel eens met eelco en waar zij haar vankende weet ik niet... uiteindelijk bleek ook nog dat ze bij de mc in stadskanaal heeft gewerkt... was dus erg grappig allemaal.nu moet ik snel afsluiten want het internet cafe gaat dicht.jullie horen van me .groeten.