dinsdag, augustus 15, 2006

Verhuisrecord

Hee allemaal,

de afgelopen dagen weer veel gebeurd... woningen gezocht, mensen verhuist naar die woningen.... toch weer ergens anders heen verhuisd... weer woning gezocht.. jaja... iedereen had een woning gevonden... maar de mijne bleek opeens niet meer beschikbaar, Paul had een badkamer waar geen worden voor zijn, benni kwam er iets te laat achter dat er een kat in huis was (waar hij allergisch voor is) en christina had besloten in het pension te blijven maar een andere kamer te betrekken... alleen die vond een dag later toch een andere woning...

Woningen
Ik heb ondertussen ook een nieuwe woning gevonden... en dat word echt cool... ergens in het tuinhuis van een woning zijn 2 slaapkamers met badkamer en een keuken/woonkamer. En deze woonkamer is echt cool.... er is namelijk een parilla... bij ons beter bekend als de barbeque.. hihi gewoon in de woonkamer :) en daarnaast... staat een grote koelkast.. daarin past heel veel bier... :) (en fruit natuurlijk... ja mams ik eet wel gezond) 1 wand van de woonkamer bestaat uit deuren die helemaal open kunnen waardoor we op het gras ervoor terecht komen... dit betekend een mooi terras voor in de zomer strax (als jullie in de kou zitten) Verder heeft de woning een klein keukentje, maar uit eten gaan is net zo duur dus die gebruiken we niet (of we laten iets bezorgen) en er is een badkamer... deze is door paul goedgekeurd... Op het moment is er nog geen internet maar dat word in de komende week speciaal voor ons aangelegd... we moeten nog even wachten tot het meisje dat er nu woont vertrokken is, maar die mag er eigenlijk ook wel blijven wonen ;) Ook moeten we het schoonmaken hier zelf doen... maar volgens Agustin (1 van de tutoren) kunnen we voor 20 peso een schoonmaakster huren voor 3 uur per week... 20 peso is ongeveer 5 euro... kortom het gaat helemaal goed komen daar...
Het huis is ook dichter bij de universiteit en de sportschool en het zwembad zijn om de hoek, jaja ik ga weer een beetje zwemmen... heb al een brilletje gekocht, jaja die swedish goggles, het was waarschijnlijk de enige winkel in Tandil die deze dingen verkocht maar ik heb ze... Ga samen met Benjamin zwemmen.. hij heeft in emmen ook een paar keer meegetraind... is vrij goed (zacht uitgedrukt)

Bennie is overigens ook verhuisd, hij woont nu bij een van te tutors omdat hij dus allergisch was voor die kat, ondertussen zoekt hij naar een andere woning... Christina leeft nu in een huis waar allen vrouwen mogen wonen... Uiteindelijk vinden we dus allemaal ons plekje...

Universiteit
Giser is ook onze introductie aan de universiteit begonnen... na een rit van 20 minuten in een ontzettende KUT-bus kwamen we aan op de campus.... daar rondgeleid door de verschillende gebouwen en de kantoren gezien van personen waar we vaak mee te maken zullen krijgen... daarbij werd ook verteld voor welke zaken we daar moesten zijn... en standaard werd dat verhaaltje afgesloten met de zin: "maar je mag ook gewoon langskomen om een mate te drinken".
De campus ligt midden op het platte land... zo als ik gewend ben in Nieuw weerdinge... er liepen nog net geen koeien tussen de gebouwen en er reden geen gauchos (cowboys) rond... Naja eignelijk zag het er allemaal vrij goed uit daar... ook de natuur is mooi/anders... Maar van de college-zalen word ik toch wel een beetje bang... dat zijn allemaal houten bankjes... en daar moet ik dan ongeveer 3 uur achter elkaar op zitten... naja ik zla het wel overleven...
de rondleiding werd afgesloten met een presentatie van fotos die argentinie, tandil of de universiteit reserveren en hierna moesten we samen met Sebastian Alvarez nog eens onze vakken bij langs gaan... De vakken die ik ga volgen zijn: Marketing Internacional, Recursos Humanos en Operaciones... zo weten jullie dat ook even. we moesten daarna zelf even uitzoekn wanneer we dan les hadden... en mijn rooster ziet er alsvolgd uit:

Maandag: 18.00 - 21.00 Operaciones I
Dinsdag: 18.00 - 21.00 Recursos Humanos II
Woensdag: 18.00 - 21.00 Operaciones I
Donderdag:15.00 - 17.00 Marketing Internacional
17.00 - 19.00 Marketing Internacional (andere leraar-andere onderwerpen)
Vrijdag: 18.30 - 21.00

Tjah wat kan ik er van zeggen... het is me niet tegengevallen maar helemaal top is het ook niet... het aantal uren is wel oke, maar het is verspreid over elke dag van de week en bijna alleen savonds... Alleen savonds omdat veel van de professoren overdag werken en savonds les geven... maar dat is ook niet zo`n probleem als je geregeld op een doordeweekse dag tot 8 uur gaat stappen :) dat zijn we in iedergeval wel vaak van plan... genoeg tijd om te ontbrakken.
Alleen jammer dat ik niet op vrijdag vrij ben want we zijn van plan om zo af en toe naar de kust te gaan om te "surfen", niet dat ik dat kan maar volgens paul is het neit zo moeilijk... en anders lig ik als een walrus op het strand en drink... tah tah tah taaaah BIER... hihi... naja misschien iets anders (lees: sterkers)
Overdag heb ik dus niet zoveel te doen, behalve dat er nog een aantal lessen spaans per week bijkomen... maar dat zijn hoogstens 2 lessen per week van een paar uur... Daarna heb ik me aangemeld voor een soort van stage waarvoor ik dan ook nog weer wat punten krijg... maar weet neit of ik dat wel kan doen... want dat zou dan alleen smorgens kunnen...omdat vanaf 13.00 alle winkels gesloten zijn tot half 5 (klote regel) maar de school zal eerst wel met wat voorstellen komen.

Plannen
goed genoeg over school, nu eens over mijn plannen voor de komende tijd... ik had al gezegd dat ik weer wat wil gaan zwemmen... Maar we kunnen heir ook voor 2.50 euro een sportkaart kopen waardoor we van veel faciliteiten gebruik kunnen maken, en in de stad veel kortingen krijgen (alsof dat nodig is met deze prijzen) Lacrosse spelen ze hier niet... maar Rugby is best populair en op onze eerste dag heeft mijn tutor al laten zien waar de club zit... Toen was ik al van plan om daar eens te gaan kijken... En toen leerde ik victoria kennen vorige donderdag... zondag gingen we nog ff wat drinken en ze vertelde dat ze voetbal niets vond, maar binnekort naar een rugby-wedstrijd ging kijken met wat vrienden... Dus mause gaat ook mee.... heb er de ballen verstand van... weet alleen dat ik wel wat blauwe plekken zal krijgen... aan de andere kant... die kleine argentijntjes spring ik zo overheen :)... Kortom rugby spelen is ook een doel geworden...

Daar komt nog bij dat we ook willen gaan surfen in Mar del plate of ergens daar in de buurt... Ze zeggen dat er zo`n 300 km kust is waar je goed kunt surfen... en chillen natuurlijk... Wat ik het volgende half jaar ga doen weet ik nog neit... we gaan tijdens de studie hier veel reizen... Ik weet nog niet wat er na de studie gaat gebeuren... er bestaan plannen om naar mexico te gaan... dat is zeker mogelijk... Daar is het weer altijd goed... Hij gaat daar naar een uni ergens in de bergen... weet niet hoe de stad heeft.. maar is ook neit zo groot, zo`n 1,7 miljoen inwoners... en dan willen we in de springbreak natuurlijk ook nog naar cancun (?) geen idee of ik dat zo schrijf... maar ik dat kan misschien neit vanwege de reis naar mexico toe... tjah om dat nu allemaal al te plannen word ook te gek...

Oja... voor ik het vergeet... we hebben hier tegenwoordig ook onze eigen keuken-heilige... zoals paul zijn bondage fetish bunnies (http://www.paul-und-die-welt.de/) in nederland had, en ook meegenomen.... zo heeft jens sinds gister Adam aan de muur hangen in de keuken... deze versie van de eerste man op aarde is vervaardigd uit een pakje sigaretten... de fotos zijn snel te vinden op mijn foto-site... in onze woning zullen de bondage fetish bunnies wel een plek krijgen boven de parilla of op de koelkast (2 grote liefdes van paul)

goed jullie zijn weer lekker op de hoogte dacht ik zo... heb ook niets meer te melde... is nu 21.08 hier en ik ga zo maar eens een restaurant opzoeken met de anderen. over een paar dagen lezen jullie wel weer van mij... Het ga jullie goed!!! (mij wel in ieder geval :) )

chao

7 Comments:

At 2:54 a.m., Anonymous Anoniem said...

ik dacht in argentinie is het niet "chao"... :)

 
At 6:04 a.m., Anonymous Anoniem said...

HEy mause wat weer een leuk verhaal!! goed dat je weer gaat zwemmen:D! ik train nu in exloo... brrrr. Ik zal je snel weer ff mailen mar moet hele week steeds wekren dus heb het een beetje druk:D maar Cancun in mexico is volgens mij heel mooi daar heb je gloof ik van die tempels enzo... :P weet niet zeker:D
nou ja Ik mail snel
kus loes

 
At 1:02 p.m., Anonymous Anoniem said...

@ anonymous: tjah dan heb ik mij vergist ;)

@loesje... cancun is geloof ik zeker mooi... Maar weet nog niet wat ik ga doen... lees je mail binnenkort wel... misschien mail ik jou wel even.kusje terug.

 
At 6:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

Lieve mause,

blij om te lezen dat het allemaal weer goed met je gaat!
vanochtend marleen en erik uitgezwaaid.

kusje Ineke

 
At 2:51 p.m., Anonymous Anoniem said...

He mause...

Zo ik zit inmiddels 45min achter de compu om al je verhalen weer een betje bij te lezen!Ben inmiddels weer veilig terug in dit kikkerland op aarde!GRRRRRRRRRRRR, maar ben wel heerlijk bruin!:) Fijn om al je evrhalen weer te lezen. Vind persoonlijk de waar ben jij nu vrolijker!maar snap uiteraard dat om praktische redenen dit veel handiger is. Ben blij al je foto's nu te kunnen bekijken, maar goed daar ben ik nog wel even mee bezig. Ik mail je nog wel! STUDEER ze, dan geniet ik nog even van de vakantie...hihi KUS SAAR

 
At 2:52 p.m., Anonymous Anoniem said...

He mause...

Zo ik zit inmiddels 45min achter de compu om al je verhalen weer een betje bij te lezen!Ben inmiddels weer veilig terug in dit kikkerland op aarde!GRRRRRRRRRRRR, maar ben wel heerlijk bruin!:) Fijn om al je evrhalen weer te lezen. Vind persoonlijk de waar ben jij nu vrolijker!maar snap uiteraard dat om praktische redenen dit veel handiger is. Ben blij al je foto's nu te kunnen bekijken, maar goed daar ben ik nog wel even mee bezig. Ik mail je nog wel! STUDEER ze, dan geniet ik nog even van de vakantie...hihi KUS SAAR

 
At 4:26 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heeey grote broer in de big city:D

Ik heb gistr weer met pap auto gereden was echt leuk zelfs over de tramwijk:D geen een auto geramt:D en alles ging goedlekker getoetert voor het huis en toen de auto van saar dwars op de parkeerplaats gezet:D voor de helt bij ons en helft bij freek en rienke.. oeps FOUTJE hihi

hihihi KUs

 

Een reactie posten

<< Home