dinsdag, augustus 08, 2006

weer een update

hello everybody,Ik vond het weer eens tijd worden om wat van me te laten horen, gister ben ik daar niet aan toe gekomen. Op zich had ik genoeg tijd `s middags, maar op de een of andere manier was ik nogal moe en heb een paar uurtjes geslapen.Met het begin van de cursus, en het aankomen van wat duitse vrienden hier in Buenos aires heb ik een beetje een ritme, en savonds is het ook gezellig, of naja gisteravond in iedergeval.gisteravond dus voor het eerst even afgesproken in de stad met Paul, Bennie en Christina. eerst hebben we een beetje door het centrum van de stad gelopen. we zijn begonnen op de avenida Florida, dit is een erg toeristisch gebied met heel veel winkels en het ziet er allemaal uit alsof je in amsterdam of parijs loopt. gewoon netjes en erg druk, overal wat straat artiesten. Maar met dat verschil dat het heir winter is en ik het in mijn lange broek met shirt precies warm genoeg had. Uiteindelijk zijn we ergens iets gaan eten, heb eens getest of ze hier nu echt het beste vlees van de wereld hebben, en ik weet niet precies hoe lekker het in andere landen is ( ben nog niet overal geweest natuurlijk) maar deze steak was wel verdomd goed te eten. En once again was ik voor het hele avond eten slechts 6 euro kwijt. En voor degene die zich al zorgen maken over mijn gezondheid, Ik had er een lekkere salade bij en GEEN patat Daarna nog even door de stad gelopen en uiteindelijk in een andere restaurantje nog een biertje gedronken, en gepraat over de dingen die we nog gaan doen. We zijn onder meer van plan om een wedstrijd van het oude team van de hand van god te gaan bekijken, de boca juniors, En misschien gaan we in de week na onze talencursussen en voor het begin van de studie nog naar de Iguazu Falls, dit zijn de geweldige watervallen in het noordoosten van Argentinie, in een gebied dat grenst aan Paraguay en Brasilië.Natuurlijk gaan we ook nog in de stad vanalles bekijken, maar wat precies en wanneer zien we nog wel.We hebben vanavond weer afgesproken en besloten om naar de bioscoop te gaan. De films draaien hier gewoon in het engels met spaanse ondertiteling, dat moet dus geen probleem zijn... en misschien leren we er nog iets van.@ degene die vinden dat het er hier niet zo netjes uitziet. Bedoelen jullie in de stad of in het hostel? Nou ja als het om het hostel gaat, Iedere dag worden heir alle kamers schoongemaakt, en ook de keuken en dergelijke. Mijn douche zit er op zich niet zo best uit, maar hij is wel schoon, maar gewoon oud.Als het om de stad gaat, Ik zit inderdaad in een wijk waar de mensen niet rijk zijn. Maar aan de andere kant zijn ze hier dan wel weer vriendelijker als in het centrum. En smerig is het hier zeker niet, bijvoorbeeld maken de bewoners van alle huizen elke dag de stoep voor hun huis schoon met water en een schrobber. Maarja, de huizen zelf zien er nu eenmaal niet zo goed uit.Verder wilde ik nog zeggen dat van de uitzonderlijk goede gastvrijheid nog niet zo heel veel te merken valt. Niet dat het slecht is, maar hier is het net als in iedere andere grote stad. Maar we gaan er dan ook vanuit dat dit zal veranderen wanneer we Naar tandil afreizen.Komende zaterdag ga ik met mijn spaans-instituut kayacen in de rivier-delta dichtbij buenos aires. De natuur moet daar erg mooi zijn, maar ik hoop dat het water niet te koud is.@ natalia: gracias por su mensaje. El español es un poco dificil. Pero pienso que lo manejaré. Buenos Aires es my bueno y me gusto mucho Argentina, Saludos de Argentina, tambien a Roel.-->Okay I hope you understood A thing of what I just wrote, ghe ghe... It wil improve the following weeks, I am sure about that... Maybe I will also make a site in English (espacially for you) Or I will keep you posted by E-mail. I`ll see. for now Bye...En voor de rest ook. ik ga er vandoor want over 1 uur en 45 minuten moet ik aan de andere kant van de stad zijn en het is zo 45 minuten reizen en moet me nog klaar maken.julli horen weer van mijgroetenOja, had gister meer fotos willen maken, maar de batterij was al vroeg leeg.