zondag, augustus 27, 2006

Wow

Hee allemaal....

als eerste een goedemorgen... het is hier nu 5 minuten voor tien ( op het moment dat ik begin met schrijven)... maar voor mij is het geen goedemorgen... noem het een weltrusten.... jaja kom net uit de aca... aca staat voor Automovil club Argentina... neenee we hadden geen pech met onze auto (welke?) maar daar hadden ze lekkere hamburgers en koffie voor na het stappen... maar daar eindigt dit verhaal dus eventjes wachten voor de details....

Fiesta de bienvenidos
Als eerste begin ik bij vrijdagavond.... daar stond ons welkomsfeest gepland... jah we zijn al een week bezig op school maar ze zullen zo hun redenen hebben gehad voor deze datum... het stond in ieder geval gepland voor tipo 9 uur... wat zoveel betekend als: "vanaf half tien ben je welkom... maar dan wel erg vroeg" dus wij kwamen netjes om 21.50 aan.. en ja hoor alles was nog zo`n beetje leeg... er lagen wel al grote stukken vlees op de parilla en de muren waren al versierd... maar dat hadden ze smiddags al gedaan. Muziek was er nog niet... en op dat moment waren er meer buitenlanders als argentijnen aanwezig... wat ik zeg ze nemen de tijd niet echt serieus...
Voor ons was een asado geregeld... wat precies het verschil tussen asado en parilla is weet ik niet maar het heeft iets te maken met de soorten vlees en de bereiding er van... uiteindelijk waren er rond 11 uur veel mensen aanwezig... waaronder wat leraren, tutoren en mensen die meewerken in de internationale projecten... was echt een super gezellig avond waarbij we om half 12 aan tafel mochten... alleen viel het eten een beetje tegen.. het vlees was wel lekker maar we kregen steeds hele kleine stukjes... dus dan zit je na een uur nog met het gevoel dat je net je voorgerecht gehad hebt.... naja uiteindelijk toch vol geworden en toen moesten de tafels aan de kant want een aantal van de dames en heren lieten ons wat Argentijnse dansen zien... jawel in de traditionele kleding nog wel... was echt geweldig lachen omdat ze het zelf toch ook niet helemaal konden... en daarbij moesten wij uiteindelijk nog meedoen ook.... daarna heeft sebastian alvarez nog een half uurtje op zijn gitaar gespeeld waardoor de stemming er helemaal in zat... rond half 2 ging de muziek gewoon weer aan en rond half 4 was het feestje daar afgelopen... toen zijn we nog even naar Bartolome geweest om wat te drinken en te dansen en rond half 6 met een omweg langs de aca naar huis gegaan waar ik om 7 uur ben gaan slapen...
Zaterdag heb ik dus voor een groot deel in bed verbracht met mijn computer en wat afleveringen van Friends...(heb hier ff een dvd gekocht) naja verder niets zinnigs gedaan... naja tot 7 uur niet...

Zaterdagavond
inderdaad tot 7 uur niet... toen zijn we met zen allen inkopen gaan doen om weer eens samen te gaan koken bij jens en christelle thuis... was weer erg gezellig...en voor de verandering hebben we geen druppel alcohol bij het eten genutigd... We waren eigenlijk van plan na het eten fijn ons bed op te zoeken of nog even met zen allen in jens zijn bed te duiken om mijn Friends dvd te kijken... naja uiteindelijk is het allemaal anders gelopen... ik ben na het eten even weg gegaan om ijs te halen en vervolgens hebben we tot een uurtje of 12 een film gekeken... geen idee hoe die heet en ik heb em eerlijk gezegd niet helemaal gevolgd...

Ondertussen hadden jens en ik afgesproken toch nog eventjes wat te gaan drinken want het was tenslotte weekend en tot nu toe hadden we op zaterdagavnd nog geen feestjes gehad in tandil... Paul heeft nog even getwijfeld maar ging uiteindleijk niet mee... en benjamin ( die vol aan de antibiotica is) twijfelde eigenlijk neit... hij was niet van plan om mee te gaan... maar besloot toch nog even mee te gaan om wat te drinken... dus wij een pub ingedoken en tot 3 uur daar gezeten.... toen wilden we naar een discotheek maar wel een waar we nog neit waren geweest... dus onze serveerster heel vriendelijk om een goede plek gevraagd en vervolgens vertrokken...

En het bleek een goede plek te zijn... in het eerste halve uur werd me slechts 3 of vier keer verteld dat iemand crazy about me was... en natuurlijk nog veel vaker waar we vandaan kwamen... nah goed alles fijn... jens ging met mijn fototoestel aan de haal en die combinatie werkt al een magneet... maar niet altijd op de beste dingen... naja jullie zien de fotos wel...

Uiteindelijk raakte ik aan de praat met een meid uit het zuiden van argentinie ... met beni en jens hebben we nog een tijdje gedanst op de latin music, waarbij ik toch moest toegeen dat ik zo af en toe van hout ben... maar uiteindelijk werden we dan uitgenodigd om na de discotheek bij een van hen nog een mate te komen drinken... naja goed... plannen voor vandaag hadden we niet en aangezien we verwachten dat het om de hoek zou zijn gingen we om 7 uur natuurlijk mee... buiten zijn we in een taxi gestapt (wat al betekende dat we niet naar een plek om de hoek gingen) ... en ja hoor we werden helemaal naar buiten de stad gereden... waar een van de dames in een departamento woont, dat is gewoon 1 verdieping,... Maarja het was hartstikke gezellig dus geen probleem.... Goed daar kregen we dus mate, met daarbij een stuk taart want twee dagen eerder was haar dochtertje (:S) jarig geweest...
Om 8.30 hebben we dan maar besloten weer te gaan... hoewel het echt nog heel leuk was kregen we het idee dat we even wat moesten eten... dus met een taxi terug naar jens zijn woning en daar besloten dus maar naar de aca te gaan... uiteindelijk is onze nacht daar om half tien afgelopen en besloten we in het lekkere zonnetje naar huis te lopen....

Nu is het dus half elf in de ochten (dat haalde ik met oud en nieuw niet eens) en ik ben nog vrij wakker... maar dat zal komen door de mate, want daarvan krijg je nog meer energie als van een kop koffie... en we hadden veel mate.... maar ik moet nu echt gaan slapen want moet nog leren vandaag en victoria komt nog even wat friendsafleveringen met me kijken... oja en vanavond komt onze finse medestudente aan... ja ze is een beetje laat maar had wat problemen thuis... naja goed ze komt eerst hier in het pension wonen... en je weet et die finnen doen maar 1 ding wanneer het donker is... juist drinken... maar nee maandag ontmoet ik om 2 uur met 2 medestudenten om wat opdrachten uit te werken en om het enigzins te begrijpen moet ik dan toch echt helemaal fit zijn... maar ik weet zeker dat er nog genoeg andere gelegenheden komen om samen wat te drinken...

Oja voor ik ga slapen, heb nu en week les gehad en komende week weer een week les... maar daarna heb ik al weer een week vrij.... word dus een beetje reizen, maar daar horen jullie later nog wel van....

ik ga nu naar dromeland.... of gewoon keihard liggen snurken... maakt nie uit de rest van de woning is ondertussen al opgestaan...
jullie horen van mij,

Adios, chao

2 Comments:

At 1:29 p.m., Anonymous Anoniem said...

WOW Mause, goed verhaal haha..! ik heb eht met veel plezier gelezen. Mens jij kan er echt wat van! haha ik moet nog van je leren straks als je terug bent, of valt dat hier niet te leren...vast nei. Goed ik ga ook mijn biefstukJE eten en speek je laters......Slaapkoppie...DIKKE KUS GREETZ SAAR

 
At 1:58 p.m., Anonymous Anoniem said...

du bist ja n depp, geh du schlafen und schreib so was am nächsten tag...haste denn ein der "rubio locatitas" klar machen können...ne mutter kann auch was für sich haben...wenn se noch fit ist...bis später...

 

Een reactie posten

<< Home