zaterdag, november 04, 2006

Argentijns galadinner

Hee allemaal...
het is weer hoog tijd voor een update want hier is weer het nodige gebeurt... laat ik weer bij het begin beginnen... en dat gaat al weer een week terug naar het vorige weekend... we zijn toen naar Mar del plata geweest om te surfen voor een paar dagen... en dat was echt super... fijn warm neopreen pakje aan in het water van wel 16 graden :) en surfen maar... naja das dus niet zo makkelijk... hoewel ik bij mijn eerste poging belijk een goede golf te pakken had is het me niet gelukt echt op dat ding te gaan staan... misschien was het board wat klein... met iets groters ahd het well kunnen lukken misschien... gelukkig had ik het in het water neit koud... op de kant daarentegen wel... toen ikd aar stond in de wind had die zon nog maar weinig zin... najah maakt ook niet uit... heb de dagen erna wel blauwe ribben gehad trouwens... niet helmaal gewend om in die houding op een plank te liggen... is trouwens ook heeel vermoeiend... dus we zijn maar niet meer wezen stappen naja kan er niet zo heel veel meer van vertellen, was gewoon een hele coole ervaring en gaan het zeker vaker doen....

Daarna hadden we een rustig weekje... maar dat was nodig in de voorbereiding op dit weekend... en hoewel we nog maar halverwege het weekend zijn denk ik (hoop ik) dat we het hoogtepunt hebben gehad. Donderdag hebben we een Asado bij ons in de woonkamer georganiseerd... en als ik zeg dat wij het georganiseerd hebben betekend dat dat we genoeg vlees en drank in huis hadden om eenheel weekend door te gaan.... naja niet helemaal waar maar in iedergeval genoeg voor de avond... en dat ontbreekt er bij de argentijnen nog wel eens aan, maar dat kan zijn omdat ze niet gewend zijn aan ons eet en drinkgedrag... ze eten namelijk maar heel weinig en drinken ook niet zoveel...
Benni en ik hebben ons smiddags eerst even allebij een goed mes gekocht om het vlees goed te kunnen snijden... ben nu dus ook helemaal in de argentijnse gaucho cultuur geintegreerd en doe alles et mijn mes... flessen open maken... hout hakken... salade maken vlees eten... brood eten... ik bedoel als je zon mes hebt ben je niets anders meer nodig. Het bereiden van het vlees hebben we nog wel even aan de argentijnen overgelaten, maar dat kan ik de volgende keer ook wel zelf doen... was een geweldige avond... na het eten fijn doorgegaan emt drinken.... geloof dat iedereen zo`n beetje in mijn bed heeft liggen slapen... en mijn hangmat was ook een hele gezellig plek :) nah goed... ergens om half 6 ofzo zijn de laatste mensen weg gegaan... en toen dacht ik... laat ik in mijn hangmat slapen gaan.... ben daar ook gaan slapen... maar hoe het komt dat ik in mijn bed wakker werd snap ik echt niet meer...
naja ergens om half drie ben ik dan opgestaan en hebben we de schade eens bekeken... en we hadden het wel heel goed berekend allemaal... de laatste fles wijn had nog maar een drupje over en we hadden nog 1 fles bier in de koelkast liggen... alleen toen kwam de schrik... de fles wiskey die ik gekocht had was ook zo goed als leeg... ik denk dat dat er aan heeft bijgedragen dat ik niet weet hoe ik van mijn hangmat naar mijn bed ben gekomen...
naja ergens om half 6 kwam benni langs en omdat bier hier maar een paar dagen houdbaar is (dat probeer ik mijzelf maar te laten geloven) hebben we besloten die laatste dan maar alvast leeg te maken als voorbereiding op de avond...

naja daarna heb ik me in mijn pak gehezen, nette schoentjes aan en op naar jens en christelle voor de warming up voor ons gala...
maar daarover vertel ik later want moet nu mijn zusje bellen want:

Loesje is jarig

later!!

1 Comments:

At 2:01 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hallo Maurice,

Mijn vader vertelde van je site over je belevenissen in Argentinie. Het adress hebben we van je moeder gekregen op mijn opa zijn verjaardag. Die hebben wij dus even bekeken. Mijn vader vroeg of ik wist hoe ik een berichtje achter moest laten, hoop dat het zo gelukt is. We wouden je even de groeten doen en veel succes en plecier nog verder!

Kristel
Groeten van de familie Dijkman!

 

Een reactie posten

<< Home