woensdag, november 29, 2006

The end is near

Hallo allemaal,

Zo het zit er helemaal op in Tandil, mijn tas zit vol... en heb mijn woning ondertussen al verlaten. Morgen om 7.30 Vertrek ik samen met jens als eerste naar Mar del plata om een pakketje op te halen en dan gaan we gelijk door naar Buenos Aires, En vanaf daar start de reis dan echt. Maar daarover later meer. Eerst wil ik nog eens even terug kijken op mijn tijd in Argentinie tot nu toe.
Ben hier nu al sinds halverwege juli, en in het begin ging het toch allemaal niet zo makkelijk (pinpas/laptop/vriendin) Maar gelukkig was dat allemaal in Buenos Aires en kon ik het allemaal lekker achter me laten toen ik begin augustus naar Tandil ben doorgereist. Sinds dien is het allemaal erg lekker gegaan. Al snel een hechte vriendengroep opgebouwt met wat andere buitenlandse studenten en een deel van de argentijnse companeros. In het begin ontzettend veel feest gevierd... 3 a 4 dagen per week stappen en de andere dagen waren de buitenlanders bij elkaar te vinden om samen te gaan koken en nog wat te drinken.

Maar dat werd na een tijdje ook wat rustiger... zoals altijd... daarbij is het weer hier ook wel wat tegengevallen... de zomer begon veel later als gedacht... en nog steeds zijn er zo af en toe verrekt koude dagen bij. Naja toen dus maar 1.5 week vakantie genomen en naar Iguazu gereisd... waar de extra zon mijn humeur weer op peil bracht... Daarna kon ik er weer Tegenaan in Tandil... uiteindelijk moesten we er in de laatste week nog even hard aan trekken omdat ergens in het begin iets verkeerd begrepen hadden en we dus nog wat werk hadden liggen... Maar dat is allemaal gelukt en met hele goede cijfers afgesloten (ik heb een 10 gehaald, wat een grap)...

en daar was dan het laatste weekend... dat aan de ene kant goed gevierd werd... Donderdag concert van Los cafres (reggea) en tot 8 uur wezen stappen... (terwijl er toch mensen waren die om 11 uur een tentamen hadden) vrijdag weer wezen stappen en om 8 uur thuis gekomen... maar pas om 10 uur gaan slapen omdat christelle en ik ons rot hebben gelachen om jens die lag te slapen op zijn toilet... Zaterdag rustig aangedaan (alle oudjes hier waren moe) en zondag nog maar eens even naar een karaoke bar geweest om een hele daiquiri over me heen gegooit te krijgen...
Maar aan de andere kant was het laatste weekend ook weer een moment van afscheid... Allemaal gaan we er vandoor... ik zal jullie even in chronologische volgorde vertellen wie er gaan, en waar ze heen gaan.






Als eerste hebben we Christelle en Christina, zij zijn maandagavond als eersten om 19.30 uur vertrokken. Ennuh.. nu gaan jullie allemaal denken TERING... want op dit moment zitten ze nog steeds in de bus... jaja over 1 uurtje komen ze ongeveer aan in Ushuaia, wat door de argentijnen de zuidelijkste stad van de wereld genoemd word(en ook door veel anderen), maar daarover hebben ze nog wat ruzie met Chili geloof ik want eigenlijk licht Puerto Williams nog iets zuidelijker. Kortom ze zijn al verdomd lang onderweg (het is nu woensdagavond). ze gaan daar samen bijna 2 weken rondreizen en dan moet Christelle terug naar Buenos aires omdat ze naar huis vliegt op 10 december, erg jammer want aan het einde begon het net gezellig met haar te worden ;0 Christina komt waarschijnlijk achter ons aan als ze daar klaar is (achter jens en mij dus) en uiteindelijk eindigt haar reis weer in Tandil voor nog een half jaar.

Vandaag zijn Benjamin en Paul vertrokken... ze zijn op weg naar Bariloche... redellijk richting het zuiden en tegen de Andes aan. ze komen daar morgen rond 12 uur aan geloof ik. Balen dat ze weg zijn, heb echt een super tijd met ze gehad... maar hopelijk komen we elkaar nog tegen als jens en ik langs de chileense kust omhoog reizen... Misschien word er dan samen oud en nieuw gevierd op een warm strand :) Uiteindelijk zal beni doorreizen naar Mexico voor het volgende jaar en paul gaat ook terug naar Tandil.


Nou en dan ga jens en ik morgen, om 7.30... maar daarover vertel ik hier nog nix... in een volgende post zien jullie waarom´


Johanna vertrekt ook morgen, ergens rond 12 uur gaat zij richting buenos aires, waar jens en ik haar in de avond zullen ontmoeten. Johanna gaat met een vriendin van haar rondreizen en op 29 december vliegt ze terug naar Finland. maar eerst dus nog een weekendje zuipen met ons in Buenos Aires.

zo zo dan zeg ik als laatste nog even: ik weet dat ik de laatste tijd niet zoveel geschreven heb... maar de komende tijd zal het nog wat minder worden omdat ik voortdurend onderweg zal zijn en nooit weet wanneer ik internet heb... maar over 3 maanden begin ik in santiago... en ik zal zeker zorgen dat ik daar internet hebt thuis... Jullie horen weer van me

groeten!


let op de kringetjes van de heiligen